Saturday 22 September 2012

Flashmob Untuk Rasulullah


         Tidak lama lagi IKRAM's Bloggers akan mengadakan satu aktiviti yang digelar 'Flashmob' di sekitar Kuala Lumpur. Tema untuk aktiviti Flashmob ini ialah "Rapat Seni Kerahmatan Rasulullah". Tujuan aktiviti ini diadakan bagi menyampaikan serta memperbetulkan sentimen antara orang bukan Islam dan Muslim itu sendiri.
         
         Baru-baru ini kita digemparkan dengan filem yang penuh penghinaan terhadap Rasulullah S.A.W iaitu filem yang bertajuk 'Innocence Of Muslim". Filem tersebut telah menimbulkan kemarahan Umat Islam sedunia. Sehingga hari ini isu tersebut masih juga belum reda. Pengarah filem itu Sam Bacile yang berketurunan Yahudi telah dikecam oleh Umat Islam seluruh dunia bahkan yang bukan Islam juga. Dapat kita lihat ramai Muslim yang keluar berdemonstrasi di jalanan menunjukkan protes mereka terhadap filem tersebut. 

          Apa yang cuba kami sampaikan serta perbetulkan didalam aktiviti Flashmob nanti ialah dengan menyampaikan sepadat mungkin siapa Rasulullah S.A.W yang sebenarnya kepada orang bukan Islam dan buat Muslim sendiri agar jangan tahu protes dan marah sahaja dengan mengadakan demonstrasi jalanan sedangkan ada cara dan intensif lain yang lebih baik dan  berakhlak dalam membela Rasulullah S.A.W.

      Tiga objektif utama kami:

  • Memberi pendedahan yang padat berkenaan latar belakang dan fikrah kehidupan Rasulullah S.A.W.
  • Membetulkan pandangan-pandangan songsang mereka terhadap Rasulullah S.A.W.
  • MengIslah mentaliti dan pandangan Umat Islam apabila berhadapan dengan isu penghinaan terhadap warga besar Islam.

          Kami akan mengumpulkan seramai mungkin ahli-ahli IKRAM dan Para Peserta yakni adik-adik dari seluruh Malaysia untuk menyertai aktiviti ini. Kami target dalam 200 orang untuk menyertai aktiviti ini.

          InsyaAllah semoga Allah membantu dan memudahkan urusan kita semua dalam mengadakan aktiviti ini bagi membela Rasulullah S.A.W yakni penghulu sekalian alam dengan akhlak mulia yang diajar baginda.

          Wallahu Waliyyut Taufiq.

No comments: